czwartek, 2 czerwca 2011

Targi motoryzacyjne - Genewa

Historia targów w Genewie -  MiÄ™dzynarodowa wystawa samochodowa w Genewie (Salon International de l'Auto, Geneva Motor Show), organizowana przez Organisation Internationale des Constructeurs d'Automobiles, to jedna z najbardziej wyczekiwanych i obfitujÄ…ca w najwiÄ™kszÄ… liczbÄ™ premier tego typu impreza na Starym Kontynencie.Historia targów w Genewie Już o 1905 roku, od zarania ich historii, targom genewskim towarzyszy neutralność nadana przez klimat kraju, w którym siÄ™ one odbywajÄ… oraz wysoki poziom i reprezentacyjny charakter corocznych imprez. To tÅ‚umaczy dlaczego gro producentów europejskich i amerykaÅ„skich, a wraz z postÄ™pujÄ…cÄ… globalizacjÄ… rynku motoryzacyjnego i azjatyckich, z ochotÄ…, a wrÄ™cz obowiÄ…zkowo wystawia siÄ™ w szwajcarskim mieÅ›cie.
To tu w 1905 roku w dwa lata po sprzedaniu pierwszego Forda model A i w rok po testach pierwszego Rolls-Royce'a, rozpoczęła się pierwsza z serii cyklicznych wystaw, na której zaprezentowano auto Clément Tonneau (produkcja 1902-05).

Najważniejsze premiery samochodowe w Genewie od 1905 roku:

1905 - Clement
1928 - Ford A Limousine/Coupe
1929 – Mercedes SSK
1931 – Maybach Zeppelin
1935 – Citroen 7 CV
1937 – Fiat 500 Topolino
1939 – Opel Captain
1951 – Jaguar XK 120
1955 – Fiat 600
1957 – Mercedes 300 S
1960 – Lancia Flaminia
1961 – Jaguar Type E
1963 – Mercedes 230 SL
1964 – Lancia Fulvia
1965 – Ferrari Dino Berlinetta
1969 – Peugeot 504 Coupe
1971 – Maserati Bora
1972 – Ford Granada
1973 – Audi 80
1973 – Ford Capri
1973 – Lamborghini Countach
1977 – Porsche 928
1980 – Audi Quattro
1981 – Volkswagen Scirocco
1983 – Audi 100
1986 – Volvo 480
1992 – Renault Safrane
1993 – Ford Mondeo
1994 – Audi A8
1995 – Ferrari F50
1995 – Alfa Romeo Spider
1995 – Mercedes Klasa A
1998 – Ford Focus
1998 – BMW Seria 3
2000 – Opel Speedster
2001 – Renault Vel Satis
2002 – Ferrari 575 Maranello
2003 – Lamborghini Gallardo
2004 – Mercedes CLS
2005 – Citroen C6

                                                  NowoÅ›ci 2011

                     Cadillac dla Europy


To już trzecia próba zadomowienia się Cadillaca w Europie od 15 lat: - Jedyną rzeczą, jaką możemy zrobić, jest próbować, próbować i jeszcze raz próbować z Cadillaciem w Europie - powiedział szef General Motors, Dan Akerson. Jednym z aut ma być model XTS. Ten koncept z salonu w Detroit z 2010 roku pokazany został także niedawno w Genewie, ukazując nowy, bardziej europejski kierunek stylistyczny, którym Cadillac ma nadzieję zawojować Stary Kontynent.Akerson powiedział, że XTS plasowany byłby powyżej rywala BMW Serii 5, czyli modelu CTS. Planowany jest czterocylindrowy silnik diesla, jednak nie możemy się go spodziewać za szybko: - Nie możemy zrobić wszystkiego naraz - skomentował doniesienia o jednostce wysokoprężnej Jeff Lux, szef działu silników Opel/Vauxhall.

               Mercedes Klasy C Coupe


 W zasadzie nowoÅ›ci tu za dużo nie ma oprócz typu nadwozia, które ma zostać namacalnie odkryte na marcowych targach w Genewie, a do klientów trafić w czerwcu. Samochód ma celować w grupÄ™ wiekowÄ… 35-45, ludzi, którzy "odnieÅ›li sukces, kochajÄ… życie i majÄ… silne poczucie odpowiedzialnoÅ›ci." - Poprzez rozszerzenie oferty Klasy C, Å›wiadomie celujemy w nowÄ… grupÄ™ klientów - powiedziaÅ‚ dr Joachim Schmidt, szef sprzedaży i marketingu Mercedes-Benz. - Nowy model wyglÄ…da Å›wieżo, stylowo i dynamicznie.

Z profilu widać klasyczne dla coupe linie i proporcje - krótki zwis przedni, długa maska, mocno nachylona przednia szyba oraz długi, wyciągnięty dach. Nie ma tu za bardzo o czym rozmawiać - przód jest identyczny jak w odmianach sedan oraz kombi, podobnie jak tył, zatem gdy patrzymy centralnie na te dwie części nadwozia, a szczególnie na przód, często nie jesteśmy w stanie odróżnić wersji coupe od sedana.




                    Szybszy Elise w Genewie


Największą zmianą jest wspomniane podwozie i zawieszenie. Lotus zastosował tu tryb Sport Mode do swojego układu kontroli Dynamic Performance Management. Nowe ustawienie połączone jest z, będącymi tu już wcześniej, układami kontroli hamowania w zakręcie, momentu obrotowego, blokady dyferencjału, kontroli trakcji, stabilizacji toru jazdy, ABS, hydraulicznego asystenta hamowania oraz elektronicznego rozdzielania siły hamowania. Sport Mode umożliwia większy uślizg podczas gdy kontrola trakcji jest włączona oraz neguje działanie systemu podczas podsterowności. Lotus twierdzi, że nowe ustawienie zawieszenia daje kierowcy większą kontrolę nad samochodem przed nieubłaganą interwencją systemów bezpieczeństwa

             Mocniejsze kabrio Maserati


Auto będzie się nazywać GranCabrio Sport. Firma nie wypuściła jak na razie za dużo informacji, jednak wiemy, że samochód dostanie nieco ostrzej reagujący silnik, zatem możemy się spodziewać, że pod maskę trafi 4,7 litrowa jednostka V8 o mocy 445 koni mechanicznych z modelu GranTurismo MC Stradale.Silnik będzie połączony z sześciostopniowym automatem firmy ZF, którego nastawy są identyczne z tymi w Quattroporte Sport GT S. Zawieszenie Skyhook oraz układ hamulcowy zostały także "zaktualizowane".Od strony wizualnej będzie tutaj czarny grill oraz czerwone akcenty w znaczku Maserati. Nieco zmieniony kształt reflektorów oraz pomalowany na kolor nadwozia przedni spojler na zderzaku to kolejne elementy odróżniające wersję Sport od normalnego GranCabrio.

                   Niemieckie 700 koni 







Niemcy i Włosi jednak faktycznie potrafią się dogadać - niemiecki Gumpert i włoska Touring Superleggera stworzyły razem model Tornate.Tornate to bardziej wyrafinowana, drogowa wersja GT supersamochodu Apollo, która trafi do sprzedaży w 2012 roku. Design auta stworzyła firma Touring Superleggera, która znana jest np. z Bentleya Continentala Flying Star z nadwoziem typu "shooting-break", czyli dwudrzwiowe kombi/wydłużony hatchback. Linie nie są już tak ostre jak w Apollo, a bardziej wyoblone, uspokojone, a wnętrze jest dużo bardziej luksusowe. Z przodu lampy oraz wloty powietrza zostały przestylizowane tak, aby były bardziej miłe dla oka. Z tyłu znajdziemy wielki dyfuzor, a także przedzieloną na pół szybę.Pasażerowie wewnątrz mają czuć się tak jak powinni, siedząc w luksusowym samochodzie sportowym. Touring Superleggera popracowała nad przestrzenią pasażerską, bagażową, ogólnym komforcie podróżowania, dostępem do kabiny, wentylacją oraz poziomem hałasu podczas jazdy.

 

                                              

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz